Do naszego przedszkola terapeutycznego uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm. Grupy terapeutyczne przewidziane są dla dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat z Wrocławia i okolic. Dziecko, które uzyska odroczenie obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola dłużej.
Każde dziecko w „Niebieskim Latawcu” znajdzie dla siebie grupę adekwatną pod względem jego potrzeb rozwojowych i możliwości komunikacyjnych. Zgodnie z potrzebami terapeutycznymi i edukacyjnymi dla dzieci z autyzmem oraz z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 17.11.2010 r. liczba dzieci w grupie nie przekracza czterech. W każdej grupie zajęcia prowadzone są przez minimum dwóch wykwalifikowanych i doświadczonych terapeutów. Małe, kameralne grupy sprzyjają nauce, zabawie i budowaniu relacji: dziecko- terapeuta, dziecko- dziecko, dziecko- grupa.
Budynek przedszkola jest miejscem przystosowanym do potrzeb dziecka z autyzmem, a nasz piękny ogród sprzyja zajęciom i zabawom swobodnym na dworze. Umożliwia również organizację imprez przedszkolnych takich jak pikniki rodzinne, wspólne spotkania rodziców, dzieci i terapeutów. Każda sala w placówce jest odpowiednio przygotowana i dostosowana do potrzeb naszych dzieci. W wystroju stawiamy na minimalizm, brak ostrych kolorów i wzorów. Tworzymy miejsce przyjemne i pełne ciepłej atmosfery, gdzie dzieci będą czuć się bezpiecznie i będą mogły w pełni korzystać z zajęć, kontaktu z rówieśnikami i terapeutami.
Do Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego „Niebieski Latawiec” zapraszamy każde dziecko, które ukończyło 2,5 roku życia i posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm.
Służymy pomocą oraz informacją w celu uzyskania orzeczenia i wstępnej diagnozy zaburzeń rozwojowych u dzieci.
Czesne do 6 godzin pobytu dziecka w przedszkolu wynosi 1000 zł.
Wszystkie szczegółowe kwestionariusze, które należy wypełnić przed przyjęciem dziecka do przedszkola przesyłane są do rodziców drogą mailową, bądź przekazywane osobiście. W sprawie rekrutacji należy kontaktować z nami drogą mailową centrum.niebieskilatawiec@gmail.com, bądź telefoniczną pod numerem: 570 228 803.
W Terapeutycznych Punkach Przedszkolnych „Niebieski Latawiec” i "Niebieski Latawiec Nr 2" pracują pedagodzy specjalni, nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, psycholodzy, terapeuci integracji sensorycznej, specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju oraz neurologopeda, muzykoterapeuta i fizjoterapeuta. Cały zespół ściśle współpracuje ze sobą omawiając na cyklicznych spotkaniach funkcjonowanie każdego dziecka i wspólną drogę patrzenia na potrzeby, możliwości ale i problemy naszych dzieci.
Założycielka, dyrektor, pedagog specjalny.
Ukończyła szkolenia z zakresu terapii dzieci ze spektrum autyzmu w oparciu o metody niedyrektywne, z terapii SI, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, komunikacji AAC oraz uzyskała rekomendację dr Magdaleny Grycman.
Zastępca dyrektora, wychowawca, psycholog, terapeuta AAC.
Ukończyła szkolenia z zakresu terapii dzieci ze spektrum autyzmu w oparciu o metody niedyrektywne, komunikacji AAC oraz uzyskała rekomendację dr Magdaleny Grycman.
Koordynator merytoryczny.
dr hab. nauk społ., pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, oligofrenopedagog, dyplomowany specjalista w dziedzinie diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu, diagnosta i terapeuta dzieci z trudnościami w rozwoju i zachowaniu oraz dzieci przewlekle chorych, specjalista diagnozy, edukacji i terapii dzieci ze złożoną, wieloraką niepełnosprawnością. Posiada certyfikat narzędzia ADOS-2 do diagnostyki klinicznej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, certyfikat testu przesiewowego Screening Tool for Autism in Toddlers (STAT) do wczesnego wykrywania autyzmu u małych dzieci oraz certyfikat testu PEP-3-PL Profil Psychoedukacyjny służący do diagnozy funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu.
Wychowawca grupy, pedagog specjalny, nauczyciel języka angielskiego.
Odbyła szkolenia z zakresu terapii dzieci z autyzmem, komunikacji AAC.
Specjalista psychologii klinicznej.
Ukończyła szkolenia z zakresu: psychoterapii w nurcie psychodynamicznym, terapii dzieci z autyzmem, wspierania rozwoju dzieci oraz szkolenia z komunikacji AAC.
Terapeuta Integracji Sensorycznej, diagnosta baterii PSTIS, pedagog specjalny.
Ukończyła kursy z zakresu Metody Integracji Sensorycznej, Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej, Obserwacji klinicznej SI w ujęciu fizjoterapeutycznym, Wczesnej interwencji terapeutycznej u dzieci 0-36 m.ż., Integracji Bilateralnej, Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, NVC, Diagnostyki, terapii i wspierania rozwoju w podejściu interdyscyplinarnym, Kurs Montessori Online oraz studium animatorów kultury w zakresie arteterapii.
Kierownik placówki, wychowawca grupy, logopeda, terapeuta AAC.
Psycholog, pedagog, logopeda. Odbyła szkolenia z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej, diagnozy i terapii dzieci z autyzmem, komunikacji AAC.
Wychowawca grupy.
Z wykształcenia pedagog i logopeda kliniczny. Odbyła szkolenia z zakresu terapii dzieci z autyzmem, komunikacji alternatywnej i wspomagającej, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze złożonymi trudnościami, Terapii Ręki, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Porozumienia bez Przemocy, a także szkolenia podnoszące kwalifikacje logopedyczne, w zakresie diagnozy i terapii.
Terapeutyczny Punkt Przedszkolny„Niebieski Latawiec” realizuje Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, o których mówi Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009r. Nr 4, poz 17. W naszym przedszkolu realizujemy autorskie programy dydaktyczne stworzone specjalnie dla potrzeb i możliwości rozwojowych naszych dzieci.
Ponadto dla każdego dziecka przygotowany jest Program Edukacyjno- Terapeutyczny, który zawiera cele edukacyjne oraz terapeutyczne. Programy terapii są regularnie ewaluowane i powstają w zespole w skład którego wchodzą: pedagog specjalny, psycholog kliniczny i neurologopeda.
Komunikacja jest jednym z podstawowych praw każdego człowieka, dlatego w naszej placówce kładziemy duży nacisk na rozwój komunikacji, a co za tym idzie umożliwienie wszystkim dzieciom mówienie o swoich preferencjach, smutkach czy radościach. W tym celu kadra przeszła szkolenia z komunikacji alternatywnej i wspomagającej z PECS oraz szkolenia u dr Grycman, pod której superwizyjnymi skrzydłami dalej pozostajemy. Działa u nas również zespół komunikacyjny, który skupia się na budowaniu i rozwijaniu indywidualnych dynamicznych modeli komunikacyjnych.